onsdag 14 oktober 2009

Gluggen är ett faktum =)

I går morse lossnade äntligen Melkers lösa tand. Jag hörde bara ett -Oj, nu lossnade den! från tv-soffan. Så igår kväll la vi den i ett glas med vatten på fönsterbrädan. Melker var VÄLDIGT noga med att jag inte fick dra ner rullgardinen hela vägen ner för tänk om tandfen inte skulle se tanden eller inte hitta till hans fönster ;-)

I morse vaknade han extra tidigt och jag hörde några tassande steg och så klirret av ett glas och så ett lågt - Yes, en guldpeng!!
Sedan tassade han till trappan och "viskade högt" till Martin som var på nedervåningen - Pappa, tandfen hittade hit!

Nu har han stora planer på hur han ska spendera sin enorma förmögenhet =)

Kramelikram Veronica

1 kommentar:

Pauline sa...

Åh! Jag kan bli helt pirrig i magen än idag när jag tänker på hur spänd man var när man gick och lade sig med ett glas med en tand i på nattduksbordet (gud vilket konstigt ord btw!). Det samma gäller när självklart när jag tänker på tomten!