tisdag 25 augusti 2009

Snabba ryck =)

Såg på Inkido-bloggen idag att Petra redan publicerat mina alster jag gjort med min vinst så jag fick lite eld i baken att posta dem här också =) Nu har grabbarna ätligen somnat så jag får lite egentid vid datorn.

Så här blev canvastavla nr 1 med Viggo. Melkers tavla är inte riktigt färdig än, den kommer att bli nästan likadan fast spegelvänd. (bilderna är klickbara)



Först stämplade jag bakgrunden med akrylfärg på bubbelplast och sedan har jag gått loss på de härliga papprena som har ruggats upp och fått en släng av lite chalk. Efter det har jag öst på med rosor, blad, pärlor, bling och härliga band + mina favvo thickers från American craft. Och självklart lite utstansade QK-swirvlar som jag glitterembossat (det är Rimna som dragit ner mig i glitter embossing-träsket ;-)
Jag blev faktiskt nöjd själv och de kommer att göra sig gôr-bra mot våra mörkbruna medaljongtapeter på övervåningen (jag har redan kollat ;-). Martin tyckte väl att det blev lite för mycket blommor och gulligull men det är hans problem... fniss...



Närbild på den stora dekorationshögen.



Blev riktigt nöjd med att det gick att drapera bandet så bra =)



Sedan blev det lite mer skapat, här ett kort som jag gjort efter en skiss i Rimnas utmaningsbok
som jag fick när jag fyllde år i juli.



Den oranga färgen är mer aprikos i verkligheten (jag följde även färgutmaningen på skissen)
Jag har använt det brunprickiga pappret (min absoluta favvo) tillsammans med den härliga "fantasi"-stämpeln och den runda grattis-stämpeln (som jag faktiskt tänkt att köpa - nu slapp jag det =)

Sist kommer en sommarLO med kort på grabbarna.



Vad underbart det är med en egen fotoskrivare. Det här kortet tog jag dagarna innan jag scrappade det - känns härligt lyxigt + att man använda de korten som verkligen inspirerar just då!
Här har jag använt "i denna ljuva sommartid"-stämpeln (som kommer passa perfekt till dagmammornas sommarpresent nästa år =) tillsammans med blomstämpeln, blomsterpapper och så en hög med rosor, blad och bling. Alfbetet är QKs nya Miss muffet - visst är det häftigt!

Lovar att återkomma med bilder på den andra canvastavlan så fort den blir klar =)

Kramelikram Veronica

1 kommentar:

Petraso sa...

hiiiii Brännde jag på för snabbt!!! Hiiii Jag ville så gärna visa upp dina skapelser så fina!!!!!