måndag 10 augusti 2009

En tur med Sigrid Storråda

I går var vi ute på en tur med vikingaskeppet Sigrid Storråda tillsammans med min farmor. Vi hade det jättemysigt men turen var ganska så exakt 1½ timme för lång för två små hulliganer med spring i benen;-)
Enligt turlistan skulle vi vara ute 2-3 timmar men vi var ute i 4 så barnen tröttnade det sista. Men de var inte själva, det var sju barn till som levde rövare på båten under hemfärden.

Här vänder de skeppet innan vi går på. Det ser inte så stort ut men det var verkligen rymligt.



Drakhuvudet i fören glittrade fint i solen.



Två små grabbar som helt facinerat tittar på skeppet. Jag tror inte de har varit så stilla och tysta (i vaket tillstånd) på evigheter.



Grabbarna med min älskade farmor.



Viggo njuter av färden



Melker fick prova en vikingahjälm och ringbrynja. Jag fick skynda mig att ta kortet för det var lite för tungt för honom. Viggo vägrade prova, han var riktigt rädd för brynjan.


Vi hade en härlig dag på sjön och kan varmt rekommendera alla som har möjlighet att åka med Sigrid. Fika rekommenderas att ta med =)
Kramelikram Veronica

Inga kommentarer: