söndag 28 augusti 2011

Lifta dig själv!!

Hur gör ni när ni har svårt att komma igång med skapandet? Jag gillar skisser och tycker det är ett bra sätt att få igång mojon igen. Ett annat sätt är att lifta någon annans verk (och glöm inte att nämna vem som inspirerat dig). Man faktiskt lifta sig själv - varför uppfinna hjulet två gånger?? Extra kul är det om man hittar ett gammalt alster och gör om i ny tappning.

LOn jag bjöd på igår låg bredvid mig på scrapbordet när jag satt och funderade och då slog tanken mig att göra ett kort med samma upplägg!

Jag hade inga körsbärsblommor i rätt färg så jag tog en cremefärgad och drog den några varv på Distressdynan "Wild Honey" så kanterna färgades in, sedan sprayade jag på blommorna med vatten och färgen "läckte" ut och färgade hela blomman. (Jag vet att Nilla gjorde något liknande tidigare )



(det blåste rejält när jag tog fotot så bandet i tagen rörde sig, därav dess suddighet)

Allt material från Stellas.se




1 kommentar:

Annika kort & gott sa...

Det är faktiskt ett tips som jag använder titt som tätt när jag kör fast, att lifta mig själv. Dessutom har jag några favoritupplägg som jag alltid kan komma tillbaka till och det blir helt andra kort bara man byter papper och-/eller motiv.

Ditt kort är superfint! Bra tips att kunna färga sina egna rosor, de är jättefina.
kram Annika