lördag 2 januari 2010

Hej mitt vinterland....

God fortsättning på det nya året!
Början på vårt år har varit lugn och mysig. Vädret har visat sig från sin bästa sida - snö och lagom kallt. Killarna älskar att vara ute i snön och leka. Igår inköptes en bob och en snowracer (eller snowboard som Melker envisas med att kalla den) för julklappspengarna. Helt otroligt har de kunnat samsas om leksakerna - det finns alltså hopp för framtiden =)

Igår när det snöade som mest passade Martin på att elda lite i vår lilla klotgrill. Jag slängde ihop lite pinnbröd och voila blev det grillad korv med bröd till mellanmål.



Ser man det här kortet kan man nästan tro att vi är ute i skogen (ja förutom ljusen i granen då...;-)
Men här ser ni garaget och Martins jobbarbil. Tänk vad lyxigt det är när man kan gå ut i trädgården och grilla lite en härlig vinterdag. Det måste inte vara så väldans märkvärdigt för att barnen (och vi) ska tycka det är mysigt.





Tänkte visa ett kort på hela familjen taget på julafton hos mina svärföräldrar. Martin ser som vanligt ut som en terrorist (behöver jag nämna att han HATAR att vara med kort men jag tvingar honom nån gång om året....)



Viggo håller hårt i sin brandbil medans Melker stolt visar upp sitt Star wars lego.

En av dagarna efter jul tog vi en tur till Läckö Slott med familjen Stark för lite pulkaåkning. "Vallarna" på sidorna om vägen till slottet är så där alldeles lagom branta för lite mindre barn och så brukar det inte vara så himla mycket folk där. Vi fick i alla fall några timmar innan det började regna blötsnö och allt blev så där vått och kallt.

Melker på väg upp för backen.



Viggo funderar lite....



Snacka om mäktig bakgrund för pulkaåkning =)



Melker får lite handräckning av Johan.



Pulkarace!!!

Ha en underbar dag i det härliga vintervädret!
Kram Veronica

1 kommentar:

maybe*mej sa...

halloj.... bor i på kollandsö?? Heter det inte så där ute. Det var länge sedan jag var vid läckö i allfall men det är sååå fint där. hoppas att ni har haft ett härligt nyår. vi har gjort som ni och varit ute och haft kul med pulka osv.. tipsar dig bara om att jag faktiskt ska ha en psp kurs som drar igång runt den 9 jan. =) Om du skulle vara sugen eller har tid. kram på dig