söndag 3 januari 2010

10 i topp

Alla i pyssel-Sverige visar upp sina 10 i topp-listor för förra årets alster och jag får väl inte vara sämre jag. Jag börjar med kortlistan. Jag ser väl mig inte som något kortmakare direkt men några kort har det blivit under året och jag siktar på att göra ännu fler iår.

Så här kommer de, utan inbördes ordning:



Det här kortet gjorde jag till min kusins 25årsdag i februari. Hade nästan glömt av den stämpeln, den får jag damma av och använda snart igen =)



I maj fyllde hans mamma (alltså min moster) 50 och fick det här kortet. Det syns lite dåligt men bakgrundsstämpeln är glitterembossad.



När kompisarna M & K gifte sig blev det ett kort som matchade den altrade "bröllopstårtan" med guldpengar. Jag glömde fota kortet innan så det här är taget efter paketöppningen då ljuset var obefintligt och blixt nödvändigt.....



Morsdagskort till lilla mamma i en härlig färgkombi: lime, röd och ljusblått. Jag blir riktigt glad när jag ser det.



Det här kortet landade hos kusin Pauline. Jag har använt distressdynorna för att maska fram ett rymdlandskap till utomjordingarna. Det ser bättre ut irl än på kortet....



Min favvovikning i höst (alienkortet ovan är samma vikning), här ett kort till svärfar på farsdag.



Ett av mina absoluta favoritkort. Så enkelt men så kul att göra. Susan i Amerikat som fick det blev glad i alla fall ;-)



Här har jag lekt loss med mina nesting dies. Fåret ser lite blackt ut men var mörkare irl.



Lillebror passade på att fylla 30 i september och förärades med detta kort. Allt material vann jag på Inkidos bloggcandy och jag älskade verkligen mitt paket - det var SÅ jag, både färger och dekos.



Sist ut för korten är ett annorlunda bebiskort. Jag är inte nöjd med färgläggningen (min vattenpenna läckte precis hela tiden så allt blev genomblött och förstört) men efter 4 försök gav jag upp och nöjde mig med denna sheriffen. Det var kul att använda rosa och grönt till en kille =)

Så, det var korten snart kommer layouterna. Det blir ett mycket svårare jobb att lista favoriterna där kan jag lova =)

På återseende!
Kramelikram Veronica

1 kommentar:

Kerstin H sa...

Duktig du är! Jätte fina kort.
Kram Kerstin H