fredag 11 december 2009

Ur barnamun....

Vår lille Viggo (3½ år) säger så mycket kul. Han funderar mycket och härmar storebror Melker i det mesta. Jag försöker att skriva ner en del av hans skojigheter och helst scrappa dem med.

Nu ikväll när jag klippte Viggos naglar sa han:

-När jag blir pappa då får jag klippa barnens naglar. Och så får jag säga jävlar.....
Det var precis att jag kunde hålla mig för skratt. =)

För några veckor sedan skulle jag och Martin iväg på något och killarna skulle sova över hos farmor och farfar. Vi hade inte riktigt gjort upp om hur och när vi skulle lämna barnen så jag frågade Martin om han visste om de hade planerat något med barnen redan under dagen och om vi då skulle lämna dem innan lunch. Eftersom han inte hade hört något ringde jag svärmor för att kolla. Innnan hon hann svara tog Viggo luren för att prata med farmor. När hon svarar hör jag:
- Fajmoj! Vårs pappa kan inte laga mat, fåj vi sova övej????
Hon svarade skrattande att han visst fick sova över och att hon skulle bjuda alla på lunch =)

Ha en härlig helg!
Kramelikram Veronica

Inga kommentarer: