onsdag 9 december 2009

Språkpolisen rättar...

... VA? Bakar inte ni lussekater???
Okej då, även jag kan stava fel ibland.... =)

Sedan undrar jag: Vi har TVÅ mattor på hela nedervåningen, en Nalle Puh-matta under soffbordet och ett stort schabrak till hallmatta (som är måttbeställd och "figurklippt" och gömmer flera ton med grus). VARFÖR måste då hundkraken kräkas på BÅDA två inom loppet av 30 sekunder??? Och tillråga på allt TVÅ gånger på hallmattan. Varför inte underlätta för matte och kräkas på stengolvet???

Men jag älskar grisen ändå ;-) (Vi kallar henne grisen för hon grymtar som en gris och i vissa lägen ser hon ut som en sådan - ni som vet hur staffar ser ut håller nog med)

Dags att krypa till kojs, barnen har luciafirande på träffstället i morgon bitti.

Kramelikram Veronica

1 kommentar:

Anna Maria Niia sa...

Klart du ska ha en lott!

Hoppas allt är bra med dig och de dina!

Jag har fullt upp som vanligt, men hoppas det lugnar ner sig nu lite. Har en ledig dag idag, så idag ska jag njuta!

Kram