onsdag 8 april 2009

Glad Påsk!!

Nu närmar sig påsken med stormsteg, ska bli så skönt med lite ledigt. Det blir mycket påskmat hos släkten men jag är ju sån att jag gillar släktkalas =)

I år är första gången jag påsk-scrappat både kort och LOs. Jag fick hela påsk-släppet med QK dies så jag har haft att pyssla med kan jag lova.

Här är ett kort på Melker när han är påskkärring hemma hos oss på långfredagen. Hans farmor & farfar kom med ett stort påskägg och då var han ju tvungen att klä ut sig till påskkärring. Vi fick snabbt leta fram en scarf och ett förkläde, lite färg på kinderna och så var det klart!!



Ett snabbt och lätt påskkort...



Kortet visar Melkers första påskpynt som han gjorde på dagis när han var nästan 2 år. En målad mjölkkartong med lite gräs, äggskal och så en tupp. Ena ögat är bakåfram men vad gör väl det - han var jättestolt. Får erkänna att det är ett himla platsbesparande sätt att dokumentera barnens alla pysselalster - att ta ett kort.
Klamrarna har jag gjort av nabbi-pärlor.



Ytterligare ett påskkort. Har ni märkt vad duktig jag har blivit på att använda samma papper från en LO till kort. Försöker bli ännu bättre på det för det är ju egentligen en supersmart idé eftersom man redan har framme matchande dekos och så får man använt sina spillbitar medans de fortfarande är roliga.



Sist ut är ett kort till på Melker som påskkärring. Får väl klä ut barnen iår så jag får några kort på Viggo som påskkärring också ;-)
Må så gott i påsk!
Kramelikram Veronica

1 kommentar:

Anna Maria Niia sa...

Glad Påsk på er!!!

Underbara alster du gjort!
Kram