söndag 1 mars 2009

Come and join me at Paperee =)

Laura och Howard på Scrap-Mart håller som bäst på att skapa ett nytt scrapforum. (Som inte är kopplat till Scrap-Mart utan ett "fristående" forum)
Deras idé med forumet är "A nice place for nice people" och tanken är att alla papperspysslare skall kunna byta tankar och erfarenheter där. Ungefär som My space och Facebook fast för scrappare/kortmakare.

Man skapar en egen profil och så kan man göra egna fotoalbum för att visa sina alster, starta diskutioner och gå med i grupper mm.
Jag har inte riktigt fattat alla finesser än men det verkar inte så himla krångligt. Jag är inte heller så himla haj på "scrap-kändisar" i Usa (inte i Sverige heller för den delen ;) men det ska visst vara några som är med på forumet (Nej jag är inte nån kändis-spotter direkt )

Det finns olika grupper bla för QK, BK, MM Slice mm. Jag har skapat en svensk grupp som jag döpte Sweet Swedes, dit du är jättevälkommen=)
Ni hittar forumet på www.paperee.com

Jag har skapat lite också, tro det eller ej. Här har jag använt mina två nya alfabet, Oatmeal och Marigold (min absoluta favorit just nu!).





Jag har stansat lite olika blommor i filt som jag sedan sytt ihop med en knapp. Jag satt en kväll och pysslade framför tvn och hade sån tur att färgerna passade någorlunda.



Ett snabbt och enkelt grattiskort som jag gjorde till min svägerska. Fonten är QKs Supermarket.



Här är några fler blommor som väntar på att användas =)

Ha en trevlig vecka!
Kramelikram Veronica






2 kommentarer:

Anna Maria Niia sa...

Underbar layout!!!

Kram

Malin/malwa sa...

Ah, vilka überläckra filtblommor!