onsdag 30 november 2011

Julig dörrskylt

På träffen i Falköping var en av tävlingarna att altra ett chippboard-hus. Jag valde att göra en dörrskylt. (inte världens renaste ytterdörr men det bjuder jag på ;-)


Huset har jag sprayat med vit mist innan jag gick över med snöpennan. Som fönster har jag använt vellum som jag färgat lite gult.


Insåg när jag tog fotona att det kanske inte är fönster på verandan ;-) Försökte ta bort huset men gav upp, misstänker att allt går sönder så det får vara en inglasad veranda helt enkelt!!


De fina kottarna är en TH die som jag fått låna av söta Anna Maria. Även den har fått en släng av snöpennan.

4 kommentarer:

Pauline sa...

Jättefin! Precis som allt du gör kära kusin. På tal om skitig ytterdörr. Jag går fortfarande med jifflaskan och disktrasan i högsta hugg för att torka bort avtryck av små fingrar överallt, precis ÖVERALLT. Jag tror mig gång på gång ha torkat bort den sista flottiga handflatan från lördagens galej men finner hela tiden nya... Jag ska kakla hela huset, från väggar till tak, tills det att Uno börjar gå och äta själv.

Chris_P sa...

Vilken bra idé! Jag har fått ett sånt hus men vet inte vad jag ska göra med det :-)

Nu vet jag!

Superfint!

Ninas hobbyblogg sa...

Läcker dörrskylt!

Angelica sa...

Supermysig skylt! Många fina alster i bloggen att titta på...