söndag 19 juni 2011

Gladiatorerna

Det var en lyckad kväll i fredags när vi var med på TV-inspelningen av första semifinalen av Gladiatorerna. Kvällen var låååång, med många omtagningar och ombyggnationer av arenan. Killarna tröttnade rejält emellanåt men energin steg desto mer när det var tävlingar. Vi kommer garanterat åka igen om det blir en andra säsong.



(Lånat bilden från TV4s hemsida)


Vi satt på "fel" sida av arenan så jag fick inte enda bra kort på själva tävlingarna. Att jag bara hade med mig vår urgamla kompaktkamera gjorde knappast saken bättre ;-)
Men i pausen innan finalen kom gladiatorerna fram till "sargen" och skrev autografer. Melkers favorit är Hero och vi hade sådan tur att han kom till vår sida. Först tänkte jag att det var lönlöst att gå ner och armbåga sig fram (det var nästintill rea-stämning ett tag ;-) men så lugnade det ner sig lite och jag och grabbarna gick ner. När vi väl kommit fram i kön bangade Viggo ur så det blev bara ett kort på Melker och Hero. Gissa om han var stolt efteråt.


Tyvärr var det så himla trångt att jag inte kunde backa längre - det hade varit kul att få med bådas armar med spända muskler! Hero var så himla gullig mot alla barn och pratade och skojade med dem och lyfte upp och kramade alla som ville.


Nä nu ska jag blunda för tvätten som väntar och försöka sätta mig vid pysselbordet! Har fått hem ett helt ljuvligt kit från Little Yellow House som jag bara längtar efter att få sätta pysselfingrarn i. Den här gången har Marie/Mison verkligen lyckats med ett härligt somrigt kit. (Jag är osäker på om det finns kit kvar men kolla med Marie - ni kommer inte att ångra er)

Kramelikram Veronica

3 kommentarer:

Marie sa...

Ja det var verkligen en upplevelse att komma iväg på detta evangemang. Mina barn var supernöjda o Hero var ju favvosen :)

Annacarin sa...

Ha ha ha, Så roligt! En underbar idé, kanske kan låna den. Att åka och se det vore ju jätte kul!
Vad mycket fint du gjort på din sida sedan jag var ute i syberspace... härliga grejer!
Ha en skön midsommar!
annacarin

Kristina Melin sa...

Hej! Vilken jättegullig historia om Gladiatorerna! Sitter just nu och tittar på det på TV... Hero verkar så himla mysig, så jag googlade honom och hittade bilden på din son! Gud så härligt det såg ut!