måndag 20 december 2010

Grattis farmor

Nu när alla julkort är skickade har jag faktiskt packat undan allt vad julpapper och juldekos heter det är bara snöflingepuncharna som finns kvar på bordet. Man vet aldrig ifall jag får ett infall att piffa till dukningen med snöflingor när släkten kommer hit på juldagen ;-)

När jag var hos Stellas på miniträffen sist hade jag den stora lyckan att vinna två härliga kit och de har legat bredvid mig på scrapbordet och riktigt ropat på mig. Jag lovade mig själv att så fort alla julkort var färdiga skulle jag få sätta saxen i dem och NU är jag igång =) Det ena kitet innehöll härliga papper från Webster's page och jag som vanligtvis har svårt att klippa sönder mönstrade papper så genast kortstommar överallt ;-)

Här kommer ett kort jag gjorde till älskade farmor som fyllde 72 år ung förra veckan.
Vi fick besök av min kusin Pi och hennes kille i fredags och när vi väl fått småkillarna i säng på kvällen kunde vi äntligen slå oss ner vid pysselbordet med varsitt glas rött och vi gav inte upp förrän närmare halv två då våra ögon gick i kors. Då hade jag lyckats skvätta ut lite rötjut över hela min del av pysselplatsen men som ett under kom det inget på det nästan färdiga kortet!!


Efter lite pulkaåkning på lördag förmiddag fortsatte vi vårt pysslande och de sista detaljerna föll på plats innan det var dags att packa in sig i bilarna och åka till farmor på kalas.


Just den här stämpeln passar farmor perfekt - hon bakar mest hela tiden. Och ja, rosetten har jag gjort med min Bow Easy. Just det här bandet var extra lätt eftersom det var så tunnt och hade ståltråd i ytterkanten men jag tror jag har hittat mig en ny vän =)
Jag har gjort ett kort till av samma bakgrundspapper men det får ni vänta på - glömde fota när det var ljust ute. Nu ska jag återgå till städningen så jag kan pynta i kväll.
Kramelikram Veronica

2 kommentarer:

Anonym sa...

Full fart på dig jämt.
Trött??

Hoppas på att sätta mig efter jul och göra kort.
Kram Kerstin

Chris_P sa...

Himla snyggt kort!! As usual...