fredag 12 februari 2010

Fredagsmys...

Så var det fredag igen, tycker tiden går så himla fort. Det var ju inte länge sedan det var måndag... Idag inledde vi vårt fredagsmys med en tur till bastuflotten som Martin och hans jobbarkompis byggt nu i höst. Eftersom det är så mkt snö här kunde vi inte ta oss dit via bryggan utan vi fick gå runt på isen. Lite häftig känsla men jag förväntade mig varje sekund att isen skulle ge vika (med tanke på isens tjocklek är det ju en onödig tanke men ändå....)

Vi har begåvats med två små killar som gillar att basta men vi får ju anpassa både tid och värme efter dem. Väl hemma igen var det dags för mys i soffan framför Let's Dance. Och som vanligt somnade alla tre killar innan Solsidan började. Så nu sitter jag här vaken själv =)

TGIF!!!! Time really flies, wasn't it monday yesterday?? We started our friday night with a sauna bath. Martin and his friend made a sauna raft earlier this fall and we use it every now and then. Since we have a really cold winter this year there's ice on the lake and we had to walk on the ice to get to the raft. Exciting eventhogh I expected the ice to break ( silly me, the ice is very thick after this cold winter....)
Both our little boys love to baths sauna but we have to adjust time and heat for them. When we came home it was time to crash in the sofa and watch "Let's Dance" ( a tv-show, a dance competition where famous people learns to dance) As usual all three boys fell asleep within 30 minutes. So here I am - the only one awake =)

Jag har pysslat en del det sista, så mycket som min onda hand har tillåtit, men det är inget jag kan visa upp än så ni får hålla till tåls en stund till.
Jag är glad för varje stund jag klarar av vid pysselbordet. Jag har åkt på Carpal tunnel syndrom och det har eskalerat rejält det sista. Nu kan jag knappt göra något verkstadsarbete på jobbet längre och datorn sköter jag nästan uteslutande med vänster hand - det tar mkt längre tid men det går ;-)
Remiss för operation är skickad och jag håller tummarna att jag slipper vänta 3 månader innan de har tid för mig.

I have been scrapping lately, as much as my bad hand allowes me, but I have nothing that I can show you yet. (waiting for Susan to post it on Scrapy Lands blog first)
I'm glad for every single minute that I can spend in my scrap room. I've got Carpal tunnel syndrome and it's getting worse and worse. I even type with my left hand now, it takes a little longer time but it works ;-) I'm waiting for surgery and keep my fingers crossed that I'll have it soon.

Ha en underbar helg! Have a wonderful weekend!

Kramelikram Veronica

4 kommentarer:

Mary sa...

trist virre! Mamma har opererat båda handlederna och har blivit jättebra efteråt =)

Sandra (Sasha) sa...

Så trist med din hand. Håller tummarna för att du får opereras snart!

Leia sa...

Tack!
Jag har hört från flera att de blir problemfria efter operationen så det hoppas jag verkligen på =)

KRAM

bittan sa...

vet du vad...man kan LÄRA sig att leva med detta problem...jag har haft detta i närmare 20 år...jag VÅGAR inte op. mig...ja jag är jättefjantig jag vet...fast ditt arbete är nog lite "pilligare" än mitt o kräver mer än mitt...
får höra hur det går för dig , så kanske , kanske , jag vågar sen..för visst vore det skönt att sova en hel natt....