lördag 25 juli 2009

Annorlunda bebiskort

Babykort blir gärna rosa eller ljusblå med gulliga motiv men när söta Malin och hennes Daniel fick sitt tredje mirakel Caspian kände jag för att göra något annorlunda. Jag hade precis fått hem GFs härliga cowboystämpel och ville använda mig av den.
Jag har gjort ett tappert försök att måla med distresserna men jag lyckas aldrig få vattenpennan lagom våt. Jag vet inte om det ska vara så men min läcker alldeles för mycket vatten hela tiden, förutom när den är nästan tom. Så jag är inte nöjd med färgläggningen men det ville inte bli bättre, tyvärr. Får öva på alternativt köpa en ny penna och se om det fungerar bätttre....



Direkt när jag fick packade upp stämpeln kom titeln i huvudet och vad stämmer bättre på en ny liten familjemedlem? Rosa och grönt är kanske inte typiska killfärger men jag gillade det söta pappret.



Själva kortet har jag vikt dubbelt innan jag stansade ut det med QK stora label-die.

Ha en trevlig helg!

Kramelikram Veronica

6 kommentarer:

Pauline sa...

Jätte-Jätte-fint kort och MYCKET roligare än ett vanligt elfenbensvitt med antingen baby-blå eller baby-rosa detaljer och den ytterst personliga hälsningen "Välkommen till världen" eller "Lycka till".
KRAM

Björken sa...

Lägg av... vilket underbart kort. Titeln är ju så klockren. Jag är såå imponerad.
Karmis C

annkan sa...

Men ohh, vilket härligt kort!
SÅ skoj med en lite annorlunda stämpel på ett babykort- och vilken cool text!!

Kram!

Anna-Carin sa...

Jag bara älskar titeln på kortet - så klockren! Supersnyggt!

Mill@n sa...

Hur coolt som helst! Länge sedan jag kikade in hos dig inser jag, massor fint att inspireras av har du hunnit med. Grattis i efterskott!!

Orginella sa...

Tusen, tusen tack än en gång för det fina kortet! Jag som har sett det irl kan säga att det var ÄNNU finare på riktigt! Tycker inte att man måste ha typiska tjej o killfärger. Roligt m lite annat ibland också!
O Grattis i efterskott!
Hoppas vi kan ses nån gång framöver. Daniel jobbar mkt nu men senare i höst kanske vi kan få till en liten middag eller så?! Kram!