fredag 29 maj 2009

Tårtrecept!
Jag har fått några frågor om hur jag gjorde bröllopstårtan och här kommer några bilder och ett litet "recept" =)

Jag köpte ett set med tre spånaskar på Slöjd-Detaljer. Jag skar till papper som jag sedan limmade på askarnas nederkant. Inte hela vägen upp för då får man inte på locket.

Sedan klippte jag till tre cirklar och limmade på toppen av locken.



Här glömde jag visst att ta kort men jag limmade på en spets på kanten av locken och sedan limmade jag fast den minsta asken på mellanlocket och mellanasken på det stora locket. Byggde ihop tårtan och sedan dekorerade jag med rosor och utstansade löv.



Hoppas ni förstår annars får jag försöka förklara lite bättre.

Trevlig fredag!
Kramelikram Veronica

1 kommentar:

Ninas hobbyblogg sa...

Tack för beskrivningen :) Bröllopstårtan var verkligen jättefin!!