söndag 22 februari 2009

Hopp för nästa generation

Som jag skrivit tidigare brukar jag få sällskap av min 4½ åring som gärna scrappar/pysslar med mig. Jag är väl inte riktigt lika nöjd med arrangemanget för jag får ju inget gjort men jag får ta tillvara på den tid han vill spendera med mig.
Allt mitt spill sparar jag i en egen ask till honom och ibland går han en tiggarrunda i mitt pysselrum för att få lite annat att stoppa i sin pyssel-big-pack-låda såsom blommor och brads.

Jag har lovat honom att visa upp några av hans senaste alster här i bloggen. Han är väldigt noga med att göra en till mig och en till sin pappa. Hinner han bara en kommer han ihåg vem som fick den och vem som således ska ha nästa alster.
Idag när vi pysslade en stund vid köksbordet använde han även några foton han fick av mig. Han blev lite besviken när han limmat dit korten och kom på att han inte gjort nån fotomatta som jag brukar göra =)

Lilleman däremot föredrar att vara med pappa och spika tak i den blivande toaletten eller montera upp element på övervåningen. Misstänker att Martin är lika glad för hjälpen som jag är =)

Kramelikram Veronica

Inga kommentarer: