lördag 24 januari 2009

Äntligen helg

Denna veckan har det varit full rulle på jobbet så veckan har gått jättefort. Jag har varit så trött när jag kommit hem på kvällen att jag inte orkat göra så mycket. Inte ens scrappat - det är allvarligt =)
Jag laddar för fullt för nästa helg då vi ska ha en liten scrap-träff här i stan. Underbara Rimna ska komma hit och sova över. Det ska bli så himla kul, vi har inte träffats sedan vi var på Handarbetas träff i Stockholm i höstas. Om jag tänker efter så är det faktiskt enda gången som vi har träffats... Hmm, det känns märkligt - det känns som vi kännt varandra jättelänge =)

Vi blir ett härligt gäng som ska träffas och pyssla hela helgen. Jag längtar!!! Får ta mig tid i veckan och packa några kit så jag inte behöver slösa dyrbar tid med att välja kort och papper. Jag gjorde så sist och det var faktiskt jättebra.

Nu i helgen är det två "stora" mässor för mig. På hemmaplan (eller i Sverige i alla fall, i Stockholm) pågår Optikmässan. I år åker min chef själv så jag hoppas han kommer hem med en massa snygga bågar. I det stora landet over there pågår CHA-mässan för fullt. Väntar med spänning vad mina DT-kompisar har att berätta och visa. Katie har lovat att filma en massa och visa oss. Hade jag bara haft möjlighet (råd) att åka dit hade jag också fått gå med. Hoppas på den stora lottovinsten så jag kan åka med i höst.

Här kommer några alster som jag gjort tidigare med dies från QKs januari-release.
Först ut är en LO med lilleman Viggo. Det komiska är att det egentligen är storebror Melker som har en groda som gosedjur (inte den på bilden utan en "mjukare") men jag hade inte några bra kort framkallade med Melker och hans groda och så hittade jag det här och tänkte att det får duga. Grodan är nedladdad till min Silhouette.



Kort på Melkers första födelsedag. Han sitter fortfarande i pyamasen och är mer intresserad av pappret än paketets innehåll (en pyamas med grodor på). Det syns inte alls men 1:an är guld-embossad och stjärnan har "fasade/embossade" kanter.



Ett superenkelt och snabbt grattiskort med spill från en LO.



Slutligen ett kort till våra kompisars kille som fyllde 3 år igår. Papprena är spill från en bröllopsLO som jag ska visa senare. Jag försöker att använda spillbitarna från en LO direkt och göra ett kort eller två när man ändå har matchande saker framme. 3:an har jag stansat i vitt papper och sedan färglagt med ProMarkers/Copics för att få rätt färger.



Avslutningsvis kan jag avslöja att jag tänkte ha lite blogcandy snart. Jag väntar på QKs CHA-release och har beställt några extra dies som jag tänkte lotta ut. Eftersom paketet kommer direkt från QK den här gången vågar jag inte lita på att allt är med. Så direkt när jag fått paketet och vet vad jag kan lotta ut kommer själva tävlingen. Så titta in snart igen =)
För er som är nyfikna på vad som kommer kan titta in på Kutzingar och tjuvkika ;-)

Kramelikram

1 kommentar:

Anna Maria Niia sa...

JAAAAA, snart är det dags!

Ska också försöka hinna packa lite... Men det blir nog som vanligt... Lite DT-material och det nyaste som får åka med.

Ha det gott!
Kram