måndag 1 december 2008

DTmedlem och QKs Jolly

Jag har fått den stora äran att ingå i Scrap-Marts Design-Team. Scrap-mart är en amerikansk webbutik som ffa säljer QuicKutz, Bosskut och Spellbinders. De börjar ta in lite papper och dekos men huvuddelen ligger på dies och maskiner. Från början hade de även en fysisk butik men stadens 14 scrappare fick det inte att gå runt =)

Vi i designteamet (tre amerikanska tjejer å så lilla jag) kommer lite längre fram att få ansvara för bloggen en dag i veckan var. Eftersom vi är deras första DT har vi inte funnit alla rutiner än... Vilket känns skönt för mig med en mjukstart.

Mitt första DT-paket innehöll QKs nya juliga Jolly-set. Här kommer några LOs och julkort jag gjort med Jolly-setet



Alfabetet som ingår i setet är en 4x8 die och i mini storlek. Den lilla ljusslingebården som jag har använt på korten har jag stanst ut i vitt och färglagt med ProMarkers. Nejdå jag är inte lat, bara effektiv ;-)




Julgranskulorna hänger i ett prickigt smalt band som jag fäste på baksidan med vanlig tejp.
Jag gillar verkligen tomte-dien men använde den inte så mycket eftersom jag är lite för lat att stansa alla delar i olika färger. Då kom jag på att jag kunde stansa allt i vitt och sedan färglägga med ProMarkers =)



Här har jag använnt Jolly alfabetet och Pepparkaksbården. Papprena är Inkidos underbara julpapper. Det gröna med text passade så bra med just orden pepparkakor, saffran och glögg.


Ja, ja inte så rakt fotat kanske men ni ser i alla fall =) Jag har satt vita bokstäver bakom lite förskjutet för att få en skuggeffekt.



Och så det första julkortet. Järneksbladen har jag stansat i grön filt och bären är Kaiser halvpärlor. Stämpeln är även den från Jolly-setet.




Jag har några julkort till som jag lägger upp senare =)

Kramelikram Veronica

Inga kommentarer: